Tel. office: +(40)232-217.248  |  office@norsit.ro
Divizia IT&C  
 

   Portofoliu lucrări

 

Companie furnizoare de energie electrică și gaz

Companie furnizoare de energie electrică

Romaero București

Parc Cornișa Botoșani

Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași

Arcadis Iași

IG WATTEEUW Iași

Institutul Regional de Oncologie Iași

Liceul Teoretic „Școala Mea” București

Pharma Iași

Ambro Suceava

Coriolan Impex Bacău

Școala Gimnazială nr. 18 Sibiu

Artifex Focșani

 
 
 
 

Servicii relocare echipamente Data Center

Relocare echipamente din Data Center
 

In cadrul companiei naționale de furnizare energie electrică și gaz, odată cu reorganizare teritorială a centrelor de date și a aplicațiilor aferente, a fost necesară relocarea echipamentelor IT din Data Center-ul aflat în Ungaria în Data Center-ul din  România, în condiții de siguranță și securitate maxime. Echipa noastră a realizat această relocare cu o planificare riguroasă a acțiunilor coordonate de manageri de proiect, respectând  procedurile implementate în cadrul organizației clientului și în cele mai bune condiții tehnice și logistice.

 
 
 
 
 

Upgrade structură RAID 0 servere aplicații baze de date fără pierdere de date

Upgrade raid la servere de aplicații critice
 

Dezvoltarea aplicațiilor și a bazelor de date din infrastructura IT de calcul a companiei furnizoare de energie electrică și pentru a asigura protecția datelor, a fost necesar upgrade-ul hardware și software a infrastructurii RAID de pe serverele din Data Center. Acest upgrade s-a efectuat de către inginerii de sistem ai companiei Quartz Matrix respectând toate procedurile implementate în infrastructura clientului, făra a cauza pierderi de date sau defecțiuni hardware și software.

 
 
 
 
 

Migrare e-mail on-premise în Office 365

Implementarea și migrarea datelor în Office 365
 

În calitate de partener Certificat Microsoft Silver Cloud Productivity am realizat migrarea către soluția Office 365 pentru 500 de utilizatori din infrastructura clientului. Migrarea datelor din mediul local în cloud s-a realizat fără întreruperi și fără a afecta activitatea clientului. Productivitatea și eficiența utilizatorilor au crescut datorită serviciilor adoptate, iar securitatea datelor este integrată în soluția implementată. Colaborarea, lucrul în echipă, sincronizarea și distribuirea datelor din cadrul organizației se realizează rapid, eficient și în condiții optime de securitate.

 
 
 
 
 

Implementare soluție wireless Parc de distracție

Soluție wireless pentru parc de agrement utilizând sistem de ticheting de tip guest
 

Echipa noastră a creat și implementat soluția de comunicație wireless solicitată la noul parc de agrement Cornișa. Provocarea a constat în crearea unei soluții tehnice care să permită accesul în rețeaua wireless pe bază de user și parolă emise pe un tichet cu o valabilitate egală cu cea a biletului de acces în cadrul parcului. Soluția realizată de echipa noastră permite managementul utilizatorilor rețelei wireless, conform cerințelor, și asigură nevoia de comunicație și securitate din rețea.

 
 
 
 
 

ENERED

Colaborare între membrii echipei de proiect și comunicarea între TUIASI și alte universități.
 

Sistemul de videoconferință Polycom ales pentru realizarea acestui proiect permite conectarea în videoconferință a celor 6 terminale din platforma de cercetare, cât și interconectarea platformei cu alte entități din domeniul academic, la nivel național și internațional.

Sistemul asigură transmisia audio și video în direct a experimentelor efectuate pe platforma de cercetare, cât și înregistrarea acestora pe suporturi de stocare externe sistemului, pentru a putea fi utilizate ulterior în procesul de cercetare sau în scop educațional.

Pe lângă cele 6 terminale de videoconferință din cadrul platformei, sistemul permite accesul securizat al altor tipuri de terminale ale utilizatorilor externi, fără ca aceștia să fie în interiorul unui VPN, făcând posibilă integrarea cu Cisco Webex, Microsoft Lync/Skype for Business, Apache Open Meetings. Totodată, o sesiune de videoconferință poate fi transmisă "live" în intranet sau internet.

Fiecare din cele 6 terminale are posibilitatea de transmisie și recepție a semnalului audio/video simultan cu transferul de documente prezentate în cadrul sesiunii.

 
 
 
 
 

Cablare structurată

Proiectare și implementare rețea de date
 

Creșterea numărului de angajați și relocarea acestora într-un nou spațiu, a necesitat o rețea nouă proiectată și implementată conform standardelor de cablare structurată, pe o suprafață de 2000 mp, pe două etaje, 500 posturi. Acest proiect a fost realizat utilizând soluțiile Legrand pentru birouri și spații de lucru, soluții ce s-au potrivit perfect cerințelor specifice ale clientului, oferind valoare adăugată  atât din punctul de vedere al designului cât și al funcțiunilor, integrând tehnologii de ultimă ora. Certificarea companiei Quartz Matrix ca Legrand Certified Installer a permis implementarea soluțiilor de cablare structurată în mod eficient și rapid.

 
 
 
 
 

Climatizare de precizie Data Center

Înlocuirea sistemului de răcire existent, cu un sistem profesional de climatizare de precizie
 

Odată cu dezvoltarea afacerii și implicit a numărului de echipamente din centrul de date, s-a pus problema menținerii echipamentelor în condiții optime de umiditate și temperatură. Pentru a oferi clientului un sistem eficient de răcire, am  proiectat și instalat un sistem de climatizare de mare precizie InRow APC by Schneider Electric. Certificarea companiei Quartz Matrix - Schneider Electric Elite Data Center Partner a permis implementarea soluției de climatizare pentru centrul de date respectând standardele în vigoare pentru aceste tipuri de sisteme.

 
 
 

Rețea date-voce

Proiectare și implementare rețea de date la Centru de Cercetare Fundamentală și Dezvoltare Experimentală în Medicină Translațională / TRANSCEND
 

Arhitectura reţelei proiectată și implementată asigură platforma de interconectare a diverselor aplicaţii de voce și date, fiind un sistem scalabil, capabil să accepte extensii ulterioare fără modificarea infrastructurii. Soluția este deosebită, prezintă numeroase avantaje prin posibilitățile de reconfigurare facilă a rețelei și de upgdradare în cel puţin următorii 10 ani fără modificarea cablajului.

Funcţiile sistemului:

- transmiterea și recepționarea eficientă a pachetelor de date și de voce, într-un mediu securizat și fără pierderi ;

- baza de interconectivitate în cadrul sistemelor de rețele de calculatoare, internet, telefonie.

Rețeaua de date-voce permite conectarea pe circuite interioare la centrala telefonică existentă în clădirea Institutului Regional de Oncologie.

De asemenea, rețeaua de date cu 250 porturi din cadrul centrului de cercetare TRANSCEND este interconectată prin fibră optică la centrul de date din Institutul Regional de Oncologie, asigurând comunicarea între cele două entități, în condiții de performanță și securitate conforme specificului activității clientului.

 
 
 

25 de clase interactive

 

„Școala Mea” București este una din cele mai apreciate și mai căutate instituții de învățământ privat din București. De la locație, imagine, personal, management, elevi, totul este la superlativ. Implicarea conducerii și a cadrelor didactice nu s-a oprit la activități, care sunt absolut fantastice pentru o instituție de învățământ din România. Au considerat că pot să ofere mai mult copiilor pe care îi primesc cu drag în fiecare an și au dotat toate cele 25 de săli de clasă cu table interactive Einstruction TouchBoard și videoproiectoare short throw. Echipa noastră le-a oferit întreaga disponibilitate în realizarea acestui proiect, am instalat toate echipamentele și mult mai important, am realizat instruirea profesorilor astfel încât aceștia să utilizeze cu succes tablele interactive în desfășurarea orelor.

Ce zic profesorii de la Liceul Teoretic „Școala Mea” despre tablele oferite de echipa noastră:

„Elevii consideră lecția un joc și sunt foarte implicați. Lecțiile sunt interactive. Participă într-un procent ridicat și elevii. Sunt interesați de lecție prin jocurile posibile datorită tablei interactive. Acest format 3D le formează mult mai bine reprezentările.” - Ștefania OMRANI, Profesor geografie

„Elevilor le este ușor să urmărească activitățile lucrate. Este foarte utilă în momentul de practică ghidată, întrucat profesorul are multe instrumente cu care să își structureze ora. Se pliază foarte bine pe orice nivel - primar, gimnaziu sau liceu.” - Madalina-Oana COSERAN, Profesor limba engleză

 
 
 

CyberSecurity as a Service

Lipsa personalului intern pentru asigurarea și administrarea serviciilor legate de securitatea cibernetică
 

În urma evaluării de securitate efectuată în cadrul organizației, necesitatea implementării unei soluții de securitate a fost evidentă. Ținând cont de complexitatea integrării și administrării unei astfel de soluții, propunerea făcută clientului de "CyberSecurity as a Service" a fost aprobată imediat și astfel au fost optimizate costurile prin externalizarea acestor servicii. În acest moment securitatea întregii infrastructuri este asigurată prin intermediul unui serviciu oferit de specialiști certificați în domeniu, pregătiți oricând pentru a face față oricărei provocari de securitate cibernetice.

 
 
 

Audit și implementare soluție wireless industrială

Soluție wireless pentru depozite
 

A fost necesară găsirea unei soluții optime pentru implementarea unui sistem de comunicație wireless. Pentru a găsi soluția potrivită am realizat un site survey prin care am identificat zonele optime pentru instalarea echipamentelor astfel încât să asigurăm semnal wireless eficient în toate zonele de depozitare. Implementarea și integrarea soluției au fost realizate respectând condițiile impuse de specificul industrial al obiectivului și normativele tehnice în vigoare. Soluția implementată asigură nevoia de comunicare a tuturor dispozitvelor din infrastructura IT a clientului în condiții optime și de securitate ridicată.

 
 
 

Audit IT

Întreruperi în funcționarea rețelei de date, sistem informatic depășit moral, lipsă de vizibilitate și control asupra utilizatorilor
 

Pentru a identifica cauzele problemelor clientului, echipa noastră a realizat un audit IT pentru:
- identificarea topologiei rețelei
- identificarea tipurilor de acces din internet/VPN către infrastructura de servicii active;
- inventarierea serviciilor active în cadrul companiei și schema logica a acestora;
- inventarierea echipamentelor de rețea și tipurilor de conexiuni;
- identificarea vulnerabilităților, amenințărilor și riscurilor în rețeaua internă.
Raportul prezentat clientului în urma auditului a enumerat cauzele problemelor semnalate de client și recomandări pentru soluționarea acestora.

 
 
 

Proiect 26 clase interactive

 
 

Școala Gimnazială nr. 18 din Sibiu a fost reabilitată din fonduri europene, beneficiind astfel de extindere, reabilitare, modernizare și dotare de ultimă generație. Echipa noastră a dotat cele 26 săli de clasă, laboratoare şi sală profesorală cu table interactive Einstruction DualBoard, videoproiectoare şi laptopuri pentru asigurarea calităţii actului educaţional la fiecare disciplină. De asemenea laboratorul de informatică a fost modernizat cu echipamente de ultimă generație, iar laboratorul fonetic ProLang a cucerit profesorii de limbi străine prin performanță și calitate.

 
 
 

Aplicație sofware pentru managementul mentenanței KMR

 
 

„Ne aflam în căutarea unei soluții pentru un management eficient al mentenanței echipamentelor în momentul în care am luat legătura cu echipa companiei Quartz Matrix. Nu aveam date precise cu privire la reviziile realizate, planificarea lor, execuția sau urmărirea acestora, fapt ce a condus în timp la costuri ridicate și pierderi legate de eficiență. Ca urmare a prezentării acestei situații către reprezentanții Quartz Matrix, ne-a fost propusă o aplicație de managementul mentenanței care ne-a ușurat monitorizarea reviziilor și ne-a oferit economii financiare. Prin utilizarea KMR la Artifex, am reușit să ne atingem obiectivele propuse: un registru detaliat al tuturor echipamentelor noastre, un plan de întreținere preventivă și reducerea costurilor cu mentenanța. Pe tot parcursul procesului de consultanță, am avut parte de suport atât din partea echipei de vânzări, cât și pe partea tehnică, beneficiind în final de instruirea necesară pentru utilizarea eficientă a aplicației.” 

Andrei POPA, Manager investiții