Tabla interactivă – suport pentru educație digitală în școli

Trăim în secolul culturii digitale, iar una dintre preocupările sistemului de învățământ românesc este adaptarea continuă la noile tendințe în ceea ce privește metodele de predare moderne. Integrarea sistemelor digitale moderne, precum computerul sau tabla interactivă, în procesul educațional a devenit o necesitate și nu mai este privită ca un fenomen modern.

Rolul profesorului nu mai este doar acela de a transmite informația către elevi. Provocarea constă acum în captarea atenției acestora și menținerea concentrării lor pe parcursul întregii ore de curs. Totodată, profesorul trebuie să fie informat cu privire la noile tehnologii în educație și metodele de predare-învățare moderne. Doar așa va putea înțelege tinerele generații și le va oferi informații de calitate și atractive la ore. Noile generații intră în contact de la vârste tot mai fragede cu tehnologia modernă, care îi atrage ca un magnet. Faptul că sunt obișnuiți cu astfel de stimuli de mici face ca sistemele digitale moderne să reprezinte singura soluție suficient de atractivă încât să îi motiveze, să îi determine să fie activi la ore și să îi ajute să rețină mai ușor informația.

Înțelegând nevoia permanentă de perfecționare și modernizare a procesului actual de predare, NextClass vine în întâmpinarea profesorilor cu câteva soluții pentru educație digitală și învățământ interactiv care să ajute profesorii în activitatea din clasă. Un produs tot mai des utilizat în școlile din România și Republica Moldova este tabla interactivă eInstruction. Este un instrument ușor de utilizat, bazat pe tehnologia electromagnetică, care sporește implicarea cursanților și transformă orele de curs în adevărate experiențe interactive.

Cum funcționează tabla interactivă eInstruction?


  • Permite scrisul de dimensiuni cât mai mici datorită rezoluției mari (4000 linii/inch).
  • Oferă răspuns rapid la comenzi, astfel că nu apar întârzieri între scrisul de pe tabla interactivă și cel de pe monitor.
  • Vine la pachet cu stiloul interactiv de cea mai mare precizie de pe piața din România, care îndeplinește și funcțiile unui mouse.
  • Deși suprafața este sensibilă la atingere, tabla interactivă este rezistentă la șocuri și poate fi utilizată o perioadă îndelungată.
  • Suprafața nu reflectă lumina și este ușor de curățat.
  • Adnotările pe suportul de curs, în prezentări Power Point, pe pagini de Internet sau în orice altă aplicație se realizează cu ușurință. Acestea se pot salva în Microsoft Word, Excel, Power Point, Corel Draw, AutoCad etc. și se pot printa.
  • Permite transmiterea prin e-mail a cursurilor și a evaluărilor cursanților. Oferă astfel o modalitate modernă de a oferi părinților situația progresului înregistrat de elevi la cursuri.
  • Software-ul eInstruction conține o bogată galerie de imagini specifice curriculei școlare și aplicații interactive ce acoperă orice domeniu de predare. De exemplu, GeoGebra reprezintă o aplicație pentru geometrie și analiză matematică.
Tabla interactivă, utilizată în școlile din România
Tabla interactivă, utilizată în școlile din România

Beneficiile utilizării unei table interactive în cadrul orelor sunt multiple, iar rezultatele se văd într-un timp scurt. Dovadă stau chiar feedback-urile profesorilor cu care am colaborat și care au integrat această metodă interactivă în procesul de predare.

Atenție și implicare


Un prim beneficiu remarcat este reprezentat de creșterea gradului de atenție și de implicare la ore în rândul elevilor. Aceștia nu mai sunt plictisiți după câteva minute de asimilare de informații.

„anul trecut observam la jumătatea orelor elevii plictisiți… acum nu…” (Al Qeisi Reli – director la Școala Gimnazială nr. 1 Dobrotești, Teleorman)

„Elevii sunt atrași de tehnologia modernă și sunt implicați mai mult în actul didactic.” (Alina Mihaela Tătaru – profesor de psihopedagogie specială, Școala Gimnazială Specială Pașcani)

„este o noutate în desfășurarea lecțiilor” (Murea Roxandra Mirela – profesor de matematică, Colegiul Național „G. M. Murgoci”)

Inventivitate și creativitate


Utilizarea tablelor interactive sporește nivelul de inventivitate și creativitate. Copiii sunt mai interesați de funcționalitatea acestora și exploatează noi opțiuni de utilizare.

„elevii sunt doritori să iasă la activitate, colaborează cu profesorul și vin chiar cu idei noi despre cum se poate folosi tabla interactivă, caută materiale și aplicații online compatibile cu tabla interactivă, rețin mai ușor deoarece trebuie să și citească pe lângă faptul că aud, văd și fac” (Szekely Carmen – director adjunct la Școala Teodor Murășanu Turda)

„consideră lecția un joc și sunt foarte implicați” (Omrani Ștefania – profesor de geografie, Liceul Teoretic „Școala Mea”)

Memorare


Cu ajutorul tablei interactive, informația vine la pachet cu imagini specifice. Astfel, se poate remarca creșterea capacității de memorare, fiind antrenate atât memoria auditivă, cât și memoria vizuală.

„imaginile prezentate captează atenția copiilor” (Popa Dorina – profesor învățământ primar la Școala Gimnazială Bircii)

„informații pe care le rețin mai ușor pentru că sunt însoțite de imagini, de experimente” (Zanfirescu Cristiana-Georgeta – profesor învățământ primar la Școala Gimnaziala Bircii)

Interacțiune


Elevii devin mai activi, mai implicați și nivelul de competitivitate crește. Copiii ies la tabla interactivă din plăcere și curiozitate, împinși de dorința de a interacționa.

„dacă până acum ieșitul la tabla obișnuită era obligatoriu, îi scoteam eu la tablă fie că își doreau sau nu, acum se întrec să iasă la tabla interactivă. Îi determină pe copii să-și dorească să participe activ la oră, învățând prin intermediul jocului.” (Diana Popescu – profesor învățământ primar la Școala Gimnazială Buzescu, Teleorman)

Un alt avantaj este și faptul că în acest „joc” sunt antrenați chiar și cei mai timizi sau introvertiți copii.

„Crește motivația învățării, dar și gradul de implicare a celor timizi, introvertiți.” (Pârlea Ionel – profesor învățămant primar Școala Gimnazială „Alexandru Vlahuță” Focșani).

În concluzie, opinia doamnei profesor Mazilu Sanda Veronica de la Școala Gimnazială Bircii întărește și argumentează necesitatea dotării și utilizării tablelor interactive prin faptul că reprezintă o experiență semnificativă pentru copii:

„Dotarea fiecărei săli de clasă cu table interactive asigură o experiență de învățare mult mai bună decât folosind doar metode clasice, ducând la creșteri semnificative ale concentrării, receptivității și implicării elevilor în timpul orelor.”


Dumneavoastră cum folosiți tabla interactivă? Scrieți un comentariu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*